12.5.12

ô Toulouse « MARS »


« Scata ! J’ai un stage en Grèce !!! » dis-je inconsolable aux filles…mais c’était trop tard pour changer d’ avis…  Résultat : Ah, mars était le mois quand on a commencé la vodka avec ma copine Athèna…

Chaque matin avant le cours, Emilie lisait l’horoscope du Direct Matin. J’avais pas de nouvelles du pauvre Bélier pendant une semaine, la semaine de révision. J’étais prisonnière dans mon propre appartement (une chambre de 20 mk en fait). Et ce moment là, j’ai reçu un appel inattendu, c’était Guillaume, Camille et Marjo… Et l’alcoolisme a été commencé de nouveau…  

«Σκατά! Βρήκα σταζ στην Ελλάδα!», είπα απαρηγόρητη στα κορίτσια…αλλά ήταν πολύ αργά για να το πάρω πίσω. Αποτέλεσμα: Τον Μάρτιο ξεκινήσαμε τη βότκα…(με την Αθηνά)

Κάθε πρωί πριν το μάθημα, η Εμιλί διάβαζε τα ζώδια στην τοπική εφημερίδα. Δεν είχα νέα για τον καημένο το Κριό μια ολόκληρη εβδομάδα, τη βδομάδα της επανάληψης πριν τις εξετάσεις. Ήμουν φυλακισμένη μέσα στο ίδιο μου το σπίτι (τι σπίτι δηλαδή, μια τρύπα!). Πάνω στη στιγμή, με πήραν τηλέφωνο ο Γκιγιομ, η Καμίγ και η Μαργιώ… Κι ο αλκοολισμός ξεκίνησε εκ νέου…

« Un punCH », pour moi. Toute ma vie je connais  le « fruit punch » en accent anglais mais là, en France, ma prononciation provoquait le ris de mes amis. C’est difficile à vous expliquer pourquoi, mais cette période là, on a bu plein de punch et de bières à bar Basque, table ronde jaune (même bar, même table, parfois même positions). Sauf les petites pauses à St. Pierre, je révisais toute la journée, sur le lit, au bureau, par terre… en écoutant de la musique et buvant du café frappé (café froid). Examens alors… du niveau Master 2, en plus, dans une autre langue (oui j’étais dans la merde). J’étais très concentrée aux chiffres, lorsque tous les étrangers pouvaient les apprendre par cœur, selon le Professeur. Bon, c’était pas assez facile finalement ! Florian était le premier qui est sorti de la salle, moi la suivante. On n’a pas encore les résultats, mais je fais confiance à Flo, on avait discuté à fond les bonnes réponses, alors je crois que ça est bien passé… (en cas de rattrapage, oubliez-vous que j’ai dit ça).  

« Ένα πάντσς!», για εμένα. Όλη μου τη ζωή ήξερα το «φρούιτ πάντσς» με αγγλικό αξάν αλλά στη Γαλλία, η προφορά έκανε τους φίλους μου να γελάνε… Αυτοί δε λένε «τς», αλλά «ch» όπως σαμπάνια. Εκείνη την περίοδο λιώσαμε στο Μπαρ Μπασκ, σε εκείνο το στρογγυλό κίτρινο τραπέζι (ίδιο μπαρ, ίδιο τραπέζι, πολλές φορές στις ίδιες θέσεις!). Εκτός από αυτά τα μικρά ευχάριστα διαλείμματα, ήμουν κλεισμένη σπίτι και διάβαζα με μουσική και φραπεδιά. Εξετάσεις λοιπόν… επιπέδου Μάστερ 2 και στα γαλλικά (σα να είχα πέσει μέσα στα σκατά με τα μούτρα δηλαδή). Επικεντρώθηκα στα νούμερα, θα ήταν πιο σιγουράκι για τους ξένους, έλεγε ο Καθηγητής, αλλά τελικά δεν ήταν τόσο εύκολο! Ο Φλωριάν έβγαινε πρώτος από την αίθουσα κι εγώ ακολουθούσα. Ακόμα δεν έχουμε τα αποτελέσματα αλλά τον εμπιστεύομαι, τα συζητήσαμε διεξοδικά, λογικά τα πήγα καλά (σε περίπτωση που μείνω μετεξεταστέα ξεχάστε ότι το είπα αυτό!).

Le dernier cours du Master était triste. Premièrement,  dans cette classe se trouvaient des personnes que probablement je verrai plus dans ma vie… Puis, le moment où je sortirais de cette salle, je ne serais plus une étudiante.  Le plus triste quand même, c’était le jour de mon anniversaire, où on avait une épreuve écrite ! A mon anniversaire cette année, j’étais à Toulouse où je suis venue par hasard (et je suis née pas hasard), avec des personnes que je n'aurais jamais rencontré et qui seraient très importants pour moi à la fin.  J’ai reçu de nombreuses bénédictions, parmi lesquelles, une bénédiction m’a fait sourire  pendant des jours ! Mes amis pensaient que j’ai attrapé une maladie,  une maladie sérieuse qui s’appelle « souris incontrôlable », plus précisément, ils pensaient que mon système nerveux était cassé à cause des examens !

Το τελευταίο μάθημα ήταν στενάχωρο. Πρώτον, μέσα στην τάξη υπήρχαν άτομα που ήξερα ότι δεν θα ξαναδώ στη ζωή μου μάλλον… Και δεύτερον, από τη στιγμή που θα έβγαινα από εκεί μέσα, η φοιτητική ζωή θα τελείωνε δια παντός για εμένα. Το πιο δυσάρεστο όμως, ήταν που τα γενέθλιά μου συνέπεσαν με τις εξετάσεις! Ήταν περίεργο ούτως ή άλλως να είμαι στην Τουλούζη εκείνη τη μέρα, όπως όταν γεννήθηκα πριν 24 χρόνια, και ξαναήρθα τυχαία, με άτομα που γνώρισα τυχαία κι αλλιώς δεν θα συναντούσα ποτέ και που τελικά θα γινόντουσαν τόσο σημαντικά για εμένα! Δέχτηκα πάμπολλες ευχές, ανάμεσα στις οποίες, μια με έκανε να χαμογελάω για μέρες! Οι φίλοι μου νομίζανε ότι έχω κολλήσει κάποια σοβαρή αρρώστια, που ονομάζεται «ανεξέλεγκτο χαμόγελο», πιο συγκεκριμένα, ότι το νευρικό μου σύστημα έχει κλατάρει λόγω εξετάσεων!

A la fin  des examens, Fannie, Athèna et moi, on a acheté une bouteille de vin rouge, mais je pouvais plus rester chez moi, alors on est allées à la Garonne avec nos verres, mes cigarettes et mon souris incontrôlable…

Vous savez qu’un poisson français  et une chèvre grecque peuvent être des amis ? Eh, oui ! Le poisson et la chèvre (Bélier) ont célébré ensemble leurs anniversaires, le dernier Samedi du Mars. La petite Camille a fait le gâteau, moi j’ai ramené la raki (eh…ouais, la raki  plus forte qu’en Février). Je croyais que ça serait une nuit longue mais elle était passé très vite, comme l’année du Master 2… Et le  moment le plus difficile de cette année, est arrivé… Emilie a quitté la ville rose et je n’ai plus regardé à mon signe les jours suivants, faisant la grève !

Στο τέλος των εξετάσεων, η Φανή, η Αθηνά κι εγώ, πήραμε ακόμα ένα μπουκάλι κόκκινο κρασί, αλλά επειδή δεν μπορούσα να μείνω άλλο εσώκλειστη σπίτι, πήγαμε δίπλα στο ποτάμι, με τα ποτήρια μας, τα τσιγάρα μου και το ανεξέλεγκτο χαμόγελό μου…

Ξέρατε ότι ένα γαλλικό ψάρι και μια ελληνική κατσίκα μπορούν να γίνουν φίλοι; Εε ναι! Το ψάρι κι η κατσίκα (Κριός) γιορτάσανε μαζί τα γενέθλιά τους, το τελευταίο Σάββατο του Μαρτίου. Η μικρή μου Καμίγ έκανε την τούρτα, εγώ έφερα τη ρακή… (εεε ναι ήταν κάπως πιο δυνατή από την τελευταία φορά…). Νόμιζα ότι η νύχτα θα είναι μακριά, αλλά τελικά πέρασε πολύ γρήγορα, όπως άλλωστε κι ολόκληρη η χρονιά… Η πιο δύσκολη στιγμή λοιπόν αυτής της χρονιάς, είχε έρθει… Έπρεπε να αποχαιρετήσουμε την Εμιλί… Δεν κοίταξα το ζώδιό μου τις επόμενες μέρες, έκανα απεργία! 

No comments:

Post a Comment

Any comments?