7.10.13

Ο κόσμος μέσα από τους αριθμούς..



Έχουμε ακούσει κατά καιρούς ότι τα μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν τον κόσμο. Επειδή ήμουν σκράπας πάντα με τους αριθμούς, έλεγα ότι αυτά είναι μαλακίες και δεν ισχύουν, μέχρι που μου φανερώθηκε το θαύμα.

1. Η ακολουθία της Λόλας
Χάρη στα μαθηματικά, μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί μια γκόμενα είναι δεύτερη κι όχι πρωτοκλασάτη. Είναι σίγουρο ότι κρύβεται μια περίπλοκη εξίσωση πίσω από αυτό το θεώρημα.

Εκτός από τη «δεύτερη» ή αλλιώς «δευτεράντζα», υπάρχει κι η ακόμη χειρότερη. Η «Τριτοδεύτερη». Και στη συνέχεια η «τριτάντζα».  

2. Ο άγνωστος Χ

Ο άγνωστος Χ έχει παιδέψει πολλά μυαλά.
- Μου έστειλε ΧΧ. Τι σημαίνει; Με φιλάει σταυρωτά; Με βλέπει φιλικά;
- Εμένα μου έστειλε μόνο Χ! Γιατί έστειλε μόνο ένα; Βαρέθηκε να στείλει άλλο ένα;
- Καλέ κορίτσια, εμένα μου στέλνει πάντα ΧΧΧ… τι υπονοεί;

3. Η αλγοριθμική αξιολόγηση

Όλοι έχουμε μερικές σκέψεις. Κάποιες από αυτές είναι οι λεγόμενες «δεύτερες σκέψεις»…
Αυτόματα και χωρίς να το καταλαβαίνεις, το μυαλό σου αξιολογεί με αριθμούς..

«Σου΄χω πει χίλιες φορές…». Τις μέτρησες; Κι όμως άμα τις μετρήσεις θα δεις, χίλιες ήταν πράγματι! Η αλγοριθμική αξιολόγηση βγάζει στατιστικές πιο γρήγορα απ'ο,τι μπορείς να αντιληφθείς. Θα ακούσεις και «ένα κάρο φορές», από κάποιον Old school. Είναι ο ίδιος που όταν σου δίνει συνταγή, μετράει με την «οκά».

4. Το 10 το εκδικητικό

Οι αριθμοί εκφράζουν πολλές φορές ένα συναίσθημα το οποίο δε μπορείς να περιγράψεις με λέξεις… Όπως,  «Δε με θέλεις 1 δε σε θέλω 10». Με το «10» ο άλλος αντιλαμβάνεται τι του λες, χωρίς να κάνει ερωτήσεις. Είναι στη φύση μας να αποκωδικοποιούμε τέτοια συνθηματικά…

5. Ο μαγικός αριθμός "1"

Όπως έχουμε διαπιστώσει ως τώρα, οι μεγάλοι αριθμοί συνήθως δεν είναι για καλό. Έτσι, όταν θέλουμε να μειώσουμε κάποιον, του λέμε "είσαι μεγάλο νούμερο!". Αυτό σημαίνει είτε οτι τον λέμε γελοίο, είτε οτι τον λέμε χοντρό.

Σε αντίθεση με τους μεγάλους αριθμούς...

Ο αριθμός «1» είναι ένας μαγικός αριθμός, που τόσα λίγα ξέρουμε για αυτόν. Ενώ δεν έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει άλλος θετικός απόλυτος αριθμός πριν από αυτόν και στην επιστήμη των μαθηματικών η σειρά είναι 1,0,-1,-2 κλπ , εμείς μέσα μας ξέρουμε ότι υπάρχει και κάτι ακόμα. Λέμε «είναι πολύ πρώτο!». Δηλαδή δεν είναι πρώτο, αλλά πολύ πρώτο. ΤΙ ΜΑΣ ΚΡΥΒΕΙ Η ΝΑΣΑ;;; ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ;;;

Φήμες λένε ότι η ονομασία του «πολύ πρώτο» είναι «καρότο». Εξού κι η έκφραση «είμαι πρώτος είμαι και καρότος».

Ένας ακόμη λόγος που το 1 είναι μαγικό, είναι ότι μπορεί να αποτελέσει αρχή και τέλος. «Πρώτη και τελευταία φορά».
Ωστόσο, μπορεί να είναι ίσο με το μηδέν! «Μία ίσον καμία!». Είναι επίσης μια τρομερή αποκάλυψη του κόσμου των μαθηματικών, που η ΝΑΣΑ για να μας ρίξει στάχτη στα μάτια, το ονόμασε «Η υπεκφυγή του ενοχικού συμφεροντολόγου». «Με κεράτωσες μωρή;». «Μόνο μία φορά αγάπη μου! Τι αξία έχει 1 φορά; Μία ίσον καμία!».
«Πόσα σοκολατάκια έφαγες φακλάνα;».. «Έλα μωρέ…ένα… Ένα ίσον κανένα!».

No comments:

Post a Comment

Any comments?